بر ترس غلبه کنید، ترس احساس است نه واقعیت

ترس fear

بر ترس غلبه کنید، ترس احساس است نه واقعیت برخی از افراد برای خود زندانی ذهنی می سازند و خودشان را نیز از آن می ترساند. اگر می خواهید زندگی بدون ترس و یک زندگی ...

ترس fearبر ترس غلبه کنید، ترس احساس است نه واقعیت

برخی از افراد برای خود زندانی ذهنی می سازند و خودشان را نیز از آن می ترساند. اگر می خواهید زندگی بدون ترس و یک زندگی خوب و آرام داشته باشید باید برای به دست آوردن تلاش کنید. ۶ روش زیر به شما کمک می کند تا بتوانید زندگی آزاد داشته باشید.

۱ ترس یک احساس است، نه یک واقعیت
این یک خبر خوب است و برای اکثر افرادی که دچار ترس و هراس در زندگی هستند یک نکته غافلگیر کننده می باشد. ما همواره در حال تغییر دادن احساساتمان هستیم، بنابر این می توانیم احساس ترس را نیز تغییر دهیم! ترسهای مرگبار تنها نوع ترس آگاهانه بشمار می روند. وقتی زندگی شما در خطر است، واکنش “مبارزه-یا-فرار” طبیعی و ضروری است. اگرچه در اغلب اوقات زمانی که واکنش “مبارزه-یا-فرار” در شما فعال می شود در موقعیت مرگباری قرار ندارید. شما میتوانید یک واکنش ترس اولیه داشته باشید، تشخیص دهید که در معرض خطر مرگبار قرار ندارید، و ذهن خود را برای ایجاد شفافیت آرام کنید.

۲  مافیای ذهن شما یک زورگو است
ذهن ترس آور شما، یا “مافیای ذهن”، مانند مافیای واقعی عمل میکند با این فرق که بجای اخاذی کردن پول، مافیای ذهن شما لذت و خوشحالی را اخاذی میکند به این گونه که با القای “ممکن است اتفاق بیفتد” شما را میترساند. خیلی چیزها ممکن است اتفاق بیفتد یا نیفتد، بنابراین قدرت خود را برای آنچه که شما میخواهید اتفاق بیفتد تحت کنترل درآورید.

۳  در زمان حال باشید
هوشیاری در زمان حال یک ضرورت برای متوقف کردن روند تبدیل افکار ترس آور به واقعیت و تصمیم گیری های فرمایشی است. به گذشته اهمیت ندهید و مانند یک پیش گو نیز نباشید. لحظه حال منحصر بفرد است- نه قبلاً بوده و نه در آینده تکرار خواهد شد. بنابراین دیگر جملاتی مانند ” فلان اتفاق خواهد افتاد چون همیشه همین بوده،” را تکرار نکنید.

۴ مدیتیشن
اگر روزانه زمانی را برای تمرینات سکون و سکوت اختصاص دهید، عضله “در زمان حال باشیدِ” شما تقویت خواهد شد. زندگی کردنِ بیشتر در زمان حال، ترسهای ایجاد شده توسط “سفر به آینده” را به “هنوز اتفاق نیفتاده ها” و ترسهای ایجاد شده توسط “سفر به گذشته” را به “دیگر وجود نداردها” تقلیل خواهد داد.

۵  قدردانی و سپاسگزاری عملی را تمرین کنید
مطالعات نشان داده که داوطلب شدن برای انجام کارهای بشر دوستانه برای تنها دو ساعت در هفته احساسات خوشحالی در داوطلبان را افزایش و احساسات افسردگی را در آنها کاهش داده است. از افرادی که دچار ترس و اضطراب در زندگی بودند به طور اجباری در یک کلینیک خواسته شد که انجام کارهای نوع دوستانه را تجربه کنند و نتایج بسیار مثبت بود. تفکرات ترس آور، منزوی کننده هستند. تقسیم داشته هایتان با دیگران سریعترین راه برای خارج شدن از انزوا و ورود به زندگی است.

۶  به متخصص مراجعه کنید
ملاقات با یک روان درمانگر متخصص و صحبت با او میتواند به درمان شما کمک شایانی کند. افراد کارآزموده در این حوزه با تعداد بسیاری از کسانی که دچار مشلات مشابه شما بوده اند برخورد داشته اند و با انبوهی از تجربیات آماده درمان شما می باشند.

5/ 0.00

افتضاحبدخوبعالیبی نظیر
(0 رای)

مطلب مفیدی بود؟

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.