رادان:اجرای طرح امنیت اجتماعی و اخلاق در تهران و ۱۷ کلانشهر

IMG12420409

رادان خبر داد: برخورد پلیس با سگ‌گردانی، زنان خیابانی و مانکن‌نماها قضایی – جانشین رئیس پلیس کشور از اجرای طرح امنیت اجتماعی و امنیت اخلاقی در تهران و ۱۷ کلانشهر کشور خبر داد. سردار احمدرضا ...

رادان خبر داد: برخورد پلیس با سگ‌گردانی، زنان خیابانی و مانکن‌نماها
قضایی – جانشین رئیس پلیس کشور از اجرای طرح امنیت اجتماعی و امنیت اخلاقی در تهران و ۱۷ کلانشهر کشور خبر داد.

سردار احمدرضا رادان امروز در حاشیه آغاز طرح امنیت اجتماعی در پایتخت گفت: بنا به درخواست مردم و حکم قضایی اجازه نمی‌دهیم عده ای به صورت مانکن در خیابانها تردد کرده و خودشان را به نمایش بگذارند.

رادان گفت: در اسفند سال گذشته پلیس اقدام به ارزیابی عملکردش با نظرسنجی از مردم کرد و ۲۵ جرم شایع در کشور را مورد نظرسنجی قرار داد تا مشخص شود مردم نگران وقوع کدام یک از جرائم هستند.

به گفته او بر اساس نظرسنجی انجام شده توزیع و خرید و فروش مواد مخدر با ۶۰.۵ درصد اولویت اول پاسخ دهندگان، تصادفات با ۵۷.۹ ، بدپوششی با ۵۴.۶، آلودگی صوتی ۵۴.۳ و مزاحمین نوامیس و سرقت با بیش از ۳۰ درصد در رتبه های بعدی قرار گرفتند: به منظور پاسخ به مطالبات مردم در استانهای مطرح که جرم در آنها بیشتر است ما نیز این جرایم را دسته بندی کردیم.

رادان در ادامه از آغاز جرای طرح امنیت اجتماعی در تهران و ۱۷ کلانشهر از امروز خبر داد و تاکید کرد: این طرح دو روز زودتر از سایر استانها در تهران آغاز شده و از پس فردا این طرح در کلانشهرهای اصفهان، شیراز، کرمان، همدان، شرق و غرب تهران، البرز و استانهای خراسان، مازندران، گیلان و گلستان به اجرا درمی‌آید.

 برخورد با افرادی که مانکن گونه در شهرها تردد می کنند

جانشین رییس پلیس کشور با بیان اینکه برخی افراد در شهرها در خودروها و خیابان‌ها به صورت مانکن تردد می‌کنند، تاکید کرد: این افراد بدانند که پلیس با حکم قانون و بنا به خواست مردم با کسانی که هنجارشکنی کرده و اقدام به خودنمایی در شهر می‌کنند برخورد کرده و خودروی افراد بدحجاب توقیف و پس از طی مراحل قانونی آزاد می شود. ما تلاش می کنیم تا هزینه وقوع این جرم را بالا ببریم.

رادان همچنین با اعلام برخورد با سگ گردانی در خیابانها و حمل حیوانات در خودروها اظهار داشت: برخورد با سگ گردانی در دستور کار پلیس قرار دارد و بنا بر آیین نامه پلیس راهور حمل حیوانات در داخل خودرویی که انسان در آن حضور دارد ممنوع است. اجازه نمی دهیم عده ای در خیابان ها با سگ گردانی و حمل حیوان در خودرو، خودشان و سگشان را به نمایش عمومی بگذارند. البته در طرح امنیت اخلاقی با خودروهایی که آلودگی صوتی ایجاد کنند برخورد کرده واینگونه خودروها توقیف می شوند.

به گفته رادان پلیس طرح ویژه ای را برای برخورد با خودروهایی اقدام به دور دور کردن در برخی خیابان خاص کرده و باعث ایجاد ترافیک می شوند در دستور کار دارد و این خودروها علاوه بر توقیف سرنشینانش برای برخورد قضایی تحویل مقامات قضایی می شود.

او از برخورد با فروشندگان لباس‌های نامناسب هم خبر داد و تصریح کرد: در طرح برخورد با بدپوششی تنها با استفاده کنندگان از لباس‌های نامناسب برخورد نمی کنیم و با محل‌هایی که اقدام به تولید و توزیع لباس های نامناسب کنند هم برخورد می شود.

جمع آوری زنان خیابانی و برخورد با خانه های فساد

جانشین رییس پلیس کشور با بیان اینکه با زنان خیابانی برخورد می‌شود گفت: ممکن است برخی افراد و گروه ها خانه امنی را برای خود پیدا کرده و از آنجا به عنوان خانه فساد استفاده کنند. مردم می توانند با شکایت و در اختیار دادن برگه قضایی‌شان به پلیس ما را در برخورد با این خانه‌ها کمک کنند. البته اگر مردم نیز گزارشی در این مورد به پلیس ارائه دهند، ماموران پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و کارهای شناسایی با گرفتن مجوز قضایی وارد عمل می شود.

برخورد شدید با اراذل و اوباش در دستور کار است

وی در ادامه گفت: در حوزه برخورد با خرید و فروش و توزیع مواد مخدر تصمیم بر این است که علاوه بر اقدامات انجام گرفته در مرزهای کشور در تمام سطح استان‌ها جمع‌آوری توزیع‌کنندگان مواد مخدر را در دستور کار قرار داده‌ایم و از طریق اطلاعاتی که از وزارت اطلاعات، بسیج و پایگاه‌های مردمی به دست می‌آید با این افراد به صورت جدی برخورد خواهیم کرد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی در ادامه گفت: در خصوص سرقت‌های خرد که رابطه مستقیمی با موادفروشان و معتادین ولگرد در سطح جامعه دارد اقدامی که صورت می‌گیرد این است که با جمع‌آوری معتادین و ارجاع آنها به مراکز درمانی امیدواریم که شاهد کاهش سرقت‌های خرد در سطح جامعه باشیم.

وی افزود: در خصوص برقراری امنیت اجتماعی و امنیت اخلاقی در این طرح برخورد شدید با اراذل و اوباش در دستور کار است و پیامی که ما به این افراد می‌دهیم نشان‌دهنده این است که جایی برای رفتارهای اخلالگرانه در سطح کشور نخواهند داشت و با ایجاد بانک اطلاعاتی اراذل و اوباش و همچنین هماهنگی با دستگاه‌های قضایی و برخورد قاطع با این افراد شاهد کاهش بسیار زیاد فعالیت اراذل و اوباش در سطح جامعه هستیم.

با افرادی که قصد ناهنجاری در سواحل دارند، برخورد می‌شود

وی در مورد طرح سالم‌سازی دریا هم گفت: این طرح طی سه سال اخیر اجرایی شده که دارای چند مرحله است که در مرحله ابتدایی، مسئولان استان باید تمهیدات لازم را برای استفاده سالم مردم از سواحل و دریا ببرند.

رادان با بیان اینکه مردم حق دارند از سواحل استفاده کنند، گفت: نباید گناهی صورت گرفته و زنان و مردان باید به صورت جداگانه از سواحل استفاده کنند.

جانشین فرمانده ناجا با قبول این مطلب که این گونه محل‌های تفکیک شده کم است، گفت: محل‌هایی تعریف شده کم است، اما اقدامات در این راستا شروع شده است.

وی با بیان اینکه با افرادی که قصد ناهنجاری در سواحل دارند، برابر قانون برخورد می‌شود، گفت: ضمن تشویق مردم به انجام سفر در تعطیلات، از آنها می‌خواهیم که از ایجاد آلودگی و ناهنجاری در سواحل خودداری کنند.

5/ 4٫00

افتضاحبدخوبعالیبی نظیر
(1 رای)

مطلب مفیدی بود؟

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.