خوراکی های مفید برای یک خواب عمیق کدامند؟

sleep

خوراکی های مفید برای یک خواب عمیق کدامند؟ بسیاری افراد از کم خوابی و نداشتن خواب عمیق می رنجند. یکی از راه‌های برطرف کردن مشکل بی خوابی داشتن تغذیه مناسب و موثر در بهبود این ...

خوراکی های مفید برای یک خواب عمیق کدامند؟

بسیاری افراد از کم خوابی و نداشتن خواب عمیق می رنجند. یکی از راه‌های برطرف کردن مشکل بی خوابی داشتن تغذیه مناسب و موثر در بهبود این وضعیت است.

از روش‌های حل مشکلات مربوط به کم خوابی داشتن برنامه غذایی مناسب قبل از خواب است.

food frutبرخی خوراکی‌های خواب آور:

گردو: محققان دانشگاه تگزاس طی مطالعاتی دریافتند که گردو منبع خوبی از ملاتونین بوده که در به خواب رفتن سریع موثر است.

بادام: بادام سرشار از منیزیم است که برای داشتن خوابی عمیق مورد نیاز است. هنگامی که بدن با کمبود منیزیم مواجه باشد زمان خواب کوتاه تر خواهد بود.

پنیر: علاوه بر نوشیدن شیر گرم قبل از خواب، هر ماده لبنی دیگر که حاوی کلسیم باشد از جمله پنیر و ماست نیز در مهیا کردن خوابی راحت موثر است.

کاهو: مصرف سالادهایی که با کاهو تهیه می شوند، آرام بخش بوده و به خواب راحت کمک می‌کند.

2013-08-21_160438کنسرو ماهی: ماهی‌ها از جمله کنسرو ماهی، ماهی سالمون یا آزاد و قزل آلا درصد بالایی از ویتامین B6 را در خود دارد. بدن برای ساخت ملاتونین و سروتونین به این ویتامین نیاز دارد. این ویتامین در پسته و سیر خام هم یافت می‌شود.

گیلاس: آب گیلاس به طور طبیعی سطح ملاتونین را افزایش داده و باعث خواب آلودگی سریع‌تر می شود.

عسل: خوردن یک قاشق عسل و یا محلول آن در چای در داشتن خوابی آرام موثر است.

چای بابونه: تحقیقات نشان می‌دهد که یک فنجان از این چای به عنوان آرام بخش عمل کرده و در داشتن خوابی آرام موثر است.

speed drivingبخاطر داشته باشید همانطور که این خوراکی ها برای خواب مفیدند، نباید آنها را در هنگام رانندگی و مواردی که خوابیدن موجب آسیب رساندن به شما و اطرافیانتان می شود مصرف نمود.

به گزارش readers digest، میگو، کلم پیچ، برنج و چوب شور از دیگر مواد غذایی هستند که به بهبود کم‌خوابی کمک می‌کنند.

5/ 4.00

افتضاحبدخوبعالیبی نظیر
(1 رای)

مطلب مفیدی بود؟

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.