همکاری سایپا و ایران خودرو / خط تولید الیزه و ۳۰۱ فرانسوی

پژو 301 و سیتروئن الیزه محصول جدید سایپا و ایران خودرو

عکس / همکاری ایران خودرو و سایپا برای راه اندازی خط تولید دو خودرو جدید پژو ۳۰۱ و سیتروئن الیزه به گزارش خبر اینترفر ، ایران خودرو قصد دارد در آینده یکی از محصولات پژو ...

عکس / همکاری ایران خودرو و سایپا برای راه اندازی خط تولید دو خودرو جدید پژو ۳۰۱ و سیتروئن الیزه

به گزارش خبر اینترفر ، ایران خودرو قصد دارد در آینده یکی از محصولات پژو به نام ۳۰۱ را روانه خطوط تولید خود کند و این در حالی است که سایپایی‌ها نیز همین محصول را منتها با شکل و شمایلی دیگر به تولید خواهند رساند.

همکاری سایپا و ایران خودرو / خط تولید الیزه و ۳۰۱ فرانسوی

دو خودروساز بزرگ ایران اگرچه تقریبا هیچگاه همکاری رسمی مشترکی با یکدیگر نداشته‌اند، اما گاهی تولید محصولات جدید سبب شده تا دو غول جاده مخصوص شراکتی نصف و نیمه را آغاز کنند.

بر این اساس، منابع آگاه از احتمال تولید دو خودرو جدید روی یک پلت‌فرم، در ایران خودرو و سایپا خبر داده و تاکید می‌کنند این اتفاق باب همکاری و شراکت میان آنها را باز خواهد کرد.
2015-09-15_124235به گفته منابع آگاه، ایران خودرو قصد دارد در آینده یکی از محصولات پژو به نام ۳۰۱ را روانه خطوط تولید خود کند و این در حالی است که سایپایی‌ها نیز همین محصول را منتها با شکل و شمایلی دیگر به تولید خواهند رساند.

2015-09-15_124221خودرویی که سایپا قرار است تولید کند، «الیزه» نام دارد و محصول سیتروئن فرانسه به شمار می‌رود. در واقع، الیزه و ۳۰۱ به‌نوعی یک خودرو به شمار می‌روند و پلت‌فرمی مشترک و یکسان دارند که اولی در سیتروئن به تولید می‌رسد و دومی نیز در پژو. این دو شرکت (پژو و سیتروئن) در اصل به‌عنوان هلدینگ PSA (گروه پژوسیتروئن) فعالیت می‌کنند و حالا قرار است هر دو آنها به ایران آمده و یکی (پژو) با ایران خودرو و دیگری (سیتروئن) با سایپا شراکتی جدید را از سر بگیرند. هرچند ایران خودرو و سایپا از قبل به واسطه «تندر-۹۰» به‌نوعی دارای منافع مشترک شده‌اند، اما این بار اوضاع فرق می‌کند، چه آنکه ظاهرا قرار است در باب تامین قطعات ۳۰۱ و الیزه، شراکتی مستقیم میان آنها شکل بگیرد. آن طور که منابع آگاه می‌گویند، اگر قرار به تولید همزمان الیزه و ۳۰۱ در جاده مخصوص باشد، ایران خودرو بخشی از قطعات موردنیاز سایپا را (برای تولید سیتروئن الیزه) تامین خواهد کرد. به‌عبارت بهتر، چون الیزه و ۳۰۱ قطعات مشترک زیادی دارند و گروه پژوسیتروئن نیز نمی‌خواهد همزمان در دو جای مختلف (برای دو محصول موردنظر) سرمایه‌گذاری کند، ایران خودرویی‌ها تامین بخشی از قطعات سایپایی‌ها را برای تولید الیزه بر عهده خواهند گرفت.

:: خبر اینترفر – خبر آنلاین – دنیای اقتصاد

5/ 4.75

افتضاحبدخوبعالیبی نظیر
(4 رای)

مطلب مفیدی بود؟

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.